Trening siłowy

Trening siłowy Kraków

Czym jest trening siłowy?

Trening siłowy jest formą treningu, w której pracujemy nad parametrem siły. Siła jest jednym z najważniejszych wskaźników w naszym ciele, które warunkują poprawne funkcjonowanie naszego układu ruchu. Siła jest niezwykle istotna w zapobieganiu różnego rodzaju kontuzjom oraz pomaga wydajniej uprawiać wszelkiego rodzaju sporty.

Jak wygląda trening siłowy?

Trening siłowy trwa średnio od 45 do nawet 120 min, w zależności od ilości ćwiczeń i serii jakie mamy w planie treningowym. Do treningu siły stosujemy takie sprzęty jak: sztanga, hantle, kettlbell i inne odważniki, które są ciężarem zewnętrznym. Jeśli celujemy w duże przyrosty siły to ciężar własnego ciała nie wystarczy- potrzebujemy dodatkowego obciążenia. Częstotliwość treningu waha się pomiędzy od 2 do nawet 6 jednostek treningowych w tygodniu. Wszystko jest uzależnione od tego jaki mamy cel. Trening siłowy jest głównie stosowany w przypadku osób, które chcą poprawić siłę i masę mięśniową oraz wyrzeźbić sylwetkę. Osoby uprawiające sporty wykorzystują za to siłę do pracy nad szybkością i mocą.

Zalety treningu siłowego?

– poprawa pracy organizmu

– wzrost siły i masy mięśniowej

– kształtowanie sylwetki

– spalanie nadmiernej tkanki tłuszczowej

– zapobieganie kontuzjom

– poprawa postawy ciała

Do kogo jest skierowany trening siłowy?

Trening siłowy jest skierowany do wszystkich osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie. Ten typ treningu doskonale sprawdzi się w każdej grupie wiekowej. W szczególności jest wskazany u osób starszych (np. w celu zapobiegania sarkopenii, tj. utracie masy mięśniowej wynikającej z podeszłego wieku i braku ruchu), ponieważ są one bardziej narażone na utratę równowagi, częstsze kontuzje i  złamania. Trening siłowy pomaga temu zapobiegać poprzez przyrost siły i masy mięśniowej oraz zwiększenie gęstości mineralnej kości pod wpływem obciążenia. Trening siłowy jest też idealnym rozwiązaniem dla sportowców, którzy chcą poprawić swoje wyniki sportowe.

Trening personalny Fizjoterapueta Trening funkcjonalny Plan żywieniowy Trening kulturystyczny Trening modelujący sylwetkę Trening prozdrowotny Trening dla osób starszych Trening medyczny Rehabilitacja po kontuzjach Terapia manualna Korekcja wad postawy Przygotowanie motoryczne Masaż leczniczy