Strona główna » Trener personalny Kraków » Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny Kraków

W treningu funkcjonalnym pracujemy przede wszystkim nad ogólną sprawnością. Koncentrujemy się w nim na funkcji, czyli na tym, żeby ćwiczenia ułatwiały codzienne funkcjonowanie. Właśnie dlatego polegają one na wykonywaniu ruchów podobnych do tych, które wykonujemy każdego dnia, np. wstawanie z łóżka, dźwiganie przedmiotów z ziemi lub robienie porządków w domu.

Sprawdź opinie osób, którym pomogłem 👇

Michał Winiarczyk
Michał Winiarczyk
2022-02-11
Zweryfikowana
Współpracowałem z Adrianem jako trenerem personalnym przez kilka miesięcy i mogę go szczerze polecić. Zaczyna od treningu testowego i wywiadu po czym dostosowuje ćwiczenia pod konkretne cele, biorąc pod uwagę startowy poziom sprawności i wszelkie ograniczenia/kontuzje. Wszystko fajnie i w miłej atmosferze, w trakcie treningu koryguje i daje wskazówki w razie potrzeby, nie jest nachalny, nie zagaduje człowieka na śmierć co bardzo doceniam, a jednocześnie można z nim porozmawiać o wszystkim jeśli ma się ochotę. Polecam
Sławomir Kubit
Sławomir Kubit
2021-04-18
Zweryfikowana
Do Adriana trafiłem prawie rok temu - szukałem kogoś, kto mi pomoże doprowadzić plecy do porządku (2 metry wzrostu, praca przed komputerem, mało ruchu itp. robi swoje). Trafiłem idealnie, bo Adrian był w stanie pomóc mi kompleksowo: wiedza fizjoterapeutyczna + konkretne ćwiczenia, żeby wzmocnić plecy. Cel osiągnięty! Jako, ze złapałem bakcyla i zależy mi na systematycznych ćwiczeniach, to korzystam z jego usług jako trenera personalnego. Obecnie pracujemy nad sylwetką i z miesiąca na miesiąc widzę efekty. Co ciekawe, pewnie gdyby nie problem z plecami to bym nie szukał trenera personalnego. Nie myślałem wcześniej, że to dla mnie... a jednak 🙂 Szczerze polecam - bardzo profesjonalne podejście do tematu i rzadko spotykana dociekliwość. Poza tym to bardzo sympatyczny i fajny człowiek!
Wojtek eS
Wojtek eS
2021-03-21
Zweryfikowana
Polecam Adriana jako trenera i fizjoterapeutę. Poświęca całą swoją uwagę na podopiecznym, koryguje wszelkie niedociągnięcia w technice i tłumaczy każde ćwiczenie od podstaw. Udaje mu się połączyć trening personalny sfokusowany na budowaniu masy mięśniowej z elementami fizjoterapii. Ćwiczenia są różnorodne, a atmosfera w trakcie treningu bardzo fajna.
Ewa Klimontowicz
Ewa Klimontowicz
2021-03-19
Zweryfikowana
Great person, friendly, professional and effective training.
Hubert Milczarek
Hubert Milczarek
2021-03-08
Zweryfikowana
Do Adriana trafiłem z bólem pleców, wynikającym z moją siedzącą pracą. Zależało mi na tym aby pozbyć się owego bólu i poprawić swoją ogólną sprawność fizyczną. Cel jak najbardziej udało się osiągnąć. Adrian jest osobą z ogromną wiedzą na temat treningu personalnego, co widać było już na pierwszej wizycie. Ćwiczę z nim od pół roku i widzę bardzo duży postęp jaki zrobiłem. Szczerze polecam.
Sarah A
Sarah A
2021-03-01
Zweryfikowana
Bezpieczny i efektywny trening, bardzo dobra komunikacja.
Lucyna B
Lucyna B
2020-07-26
Zweryfikowana
Ostatnio doznałam urazu barku. Już po jednym zabiegu ból zdecydowanie zelżał. Dodatkowo zalecił mi określone ćwiczenia oraz wszystko dokładnie wytłumaczył. Pan Adrian jest nie tylko świetnym fizjoterapeutą ale również osobą bardzo ciepłą i serdeczną. Jestem bardzo zadowolona. Na pewno będę kontynuować z nim współprace.
Mateusz Bryła
Mateusz Bryła
2020-03-28
Zweryfikowana
Zdecydowanie polecam Adriana! Trenuję z nim od prawie roku i moja koncepcja, która początkowo zakładała miesiąc konsultacji przerodziła się w regularne treningi trzy razy w tygodniu! Ciekawe ćwiczenia, profesjonalne podejście do tematu i super sympatyczny trener 😉
Ewelina B
Ewelina B
2020-03-09
Zweryfikowana
Adrian jest wspaniałym trenerem i fizjoterapeutą. W trakcie treningu jest zawsze skupiony tylko i wyłącznie na mojej osobie, bardzo rzetelnie podchodzi do techniki wykonywania przeze mnie ćwiczeń, wszystko dokładnie tłumaczy, i co jest jeszcze dla mnie bardzo ważne, atmosfera jest naprawdę świetna :). Wychodzę z treningów zawsze naładowana pozytywną energią i motywacją do dalszego działania. Ćwiczę z Adrianem już 2 miesiące i czuję dużą poprawę w swoim ogólnym samopoczuciu, a i 3kg mniej jest już na wadze :D. Dzięki Adrian !!
Marcin Martyka
Marcin Martyka
2020-03-09
Zweryfikowana
W prezencie na urodziny dostałem voucher na kilka treningów od mojej wspaniałej żony 🙂 Do ćwiczeń nigdy nie podchodziłem z wielkim entuzjazmem i od początku nie liczyłem na oszałamiające efekty ,wiec również tym razem podszedłem do tego tematu z dystansem. Na pierwszym spotkaniu z Adrianem zrobiliśmy pełen wywiad odnoście stanu zdrowia i wyznaczyliśmy sobie cel treningów. Zależało mi na tym ,aby zrzucić zbędne kilogramy i wysmuklić sylwetkę. Początki nie były łatwe ,ale dzięki nastawieniu i motywacji Adriana z każdym treningiem moje nastawienie oraz chęci były coraz większe. W końcu doszliśmy do takiego momentu ,gdzie treningi stały się dla mnie ogromną przyjemnością. Naszą przygodę zaczęliśmy 7 mcy temu i nadal ją kontynuujemy ,a rezultaty są niesamowite. Jego indywidualne i profesjonalne podejście do swoich podopiecznych zasługuje na pełny szacunek. Polecam treningi z Adrianem!

Czym jest trening funkcjonalny i jak wygląda?

Do treningu wykorzystuje się sprzęt, np.: piłki szwajcarskie, liny TRX, piłki bosu, taśmy, gumy itp. Często wprowadza się też elementy pracy nad równowagą. Jest to doskonały trening zwłaszcza dla osób starszych, dla których bardzo ważne jest zachowanie sprawności na co dzień. Wbrew pozorom trening funkcjonalny nie należy do najłatwiejszych. Odpowiednia intensywność oraz często wymagające ruchy potrafią mocno zmęczyć!

Trening trwa od 40 do 60 minut. Ćwiczenia są przeprowadzane w formie stacji tj. po wykonaniu jednej serii, przechodzimy do kolejnych i powtarzamy taki obwód kilkukrotnie. Przerwy między ćwiczeniami nie powinny trwać dłużej niż 90 sekund.

Zalety treningu funkcjonalnego

  • pozytywnie wpływa na samopoczucie
  • poprawia ogólnie pojętą sprawność
  • zwiększa siłę mięśniową
  • kształtuje sylwetkę
  • wzmacnia mięśnie głębokie brzucha i grzbietu
  • zapobiega bólom kręgosłupa oraz poważnym kontuzjom
  • doskonali kondycję

Trening mentalny Kraków

Trening mentalny pomoże Ci:

  • lepiej sobie radzić z trudnymi emocjami i stresem
  • zbudować prawdziwą pewność siebie opartą o to jakim jesteś człowiekiem
  • skutecznie realizować wyznaczone cele
  • tworzyć lepsze relacje z ludźmi
  • kreować życie o jakim marzysz
  • efektywniej wykorzystywać czas w pracy
  • osiągać lepsze wyniki sportowe
  • cieszyć się lepszym zdrowiem psychicznym i fizycznym

Trening mentalny – rozwój osobisty i duchowy

W treningu mentalnym wykorzystuje się techniki oraz metody zaczerpnięte z rozwoju osobistego i duchowego. Te dwie dziedziny bardzo mocno przeplatają się ze sobą i jest to najbardziej skuteczna metoda pracy z człowiekiem. Wizualizacja, rozmowa ze swoim wewnętrznym dzieckiem, dialog wewnętrzny, medytacja i wiele innych form pracy nad sobą. To wszystko finalnie ma pomóc Ci stać się lepszym człowiekiem dla siebie i innych. A to wszystko po to, żeby żyć tak jak Ty chcesz!

Czym zajmuje się trener mentalny?

Jeśli zastanawiasz się nad współpracą z trenerem mentalnym, jesteś we właściwym miejscu.

Kobe Bryant i Michael Jordan pracowali z trenerami mentalnymi. Tom Brady (7 Super Bowls później) wciąż ma obsesję na punkcie rozwijania „umysłu mistrza”. Russel Wilson przysięga na trening mentalny i przypisuje mu pomoc w przezwyciężeniu pewnego miażdżącego przechwytu na linii bramkowej.

Rzeczywistość jest taka, że na najwyższych poziomach każdy jest fizycznie utalentowany. Większość elitarnych sportowców jest elitarna dzięki swojej grze mentalnej. Zarówno trening fizyczny, jak i mentalny są kluczowe do osiągania wyników sportowych na najwyższym poziomie.

Fakt ten jest coraz bardziej uznawany. Ale, pomimo rosnącej popularności treningu wydajności psychicznej, wielu sportowców są nadal niejasne o tym, co, dokładnie, trener psychiczny faktycznie robi. Wyjaśnijmy to sobie. Oto czym zajmuje się trener mentalny.

1. Identyfikuje Twój obecny poziom sprawności umysłowej

Być może najłatwiejszym sposobem zilustrowania tego, co robi trener mentalny, jest narysowanie oczywistej analogii między treningiem mentalnym a fizycznym.

Trener fizyczny zaczyna od określenia stanu fizycznego klienta. Jeśli trenujesz siłę dolnej części ciała, na przykład, przeprowadzi cię przez serię ćwiczeń, aby sprawdzić, ile kilogramów weźmiesz na swoje barki, ile wyciskasz, jak wygląda twoja forma i tak dalej. Przejrzy twoją aktualną dietę, aby sprawdzić, jakie są twoje makroskładniki. Przyjrzy się twojej codziennej rutynie. W ten sam sposób, trener mentalny zaczyna od zidentyfikowania mentalnych fundamentów klienta.

Kiedy rozpoczynam trening mentalny, oceniam czynniki leżące u podstaw stanu psychicznego klienta – sen, ćwiczenia, odżywianie i zaangażowanie w rzeczy, które są jego pasją. Obserwuję, jak sportowiec radzi sobie na boisku lub korcie i oceniam czynniki, które go rozpraszają, denerwują lub dodają mu pewności siebie.

Krótko mówiąc, trening mentalny zaczyna się od oceny sytuacji, w której znajduje się sportowiec, dzięki czemu można opracować plan poprawy.

2. Przygotuje strategię Twojego rozwoju umysłowego

Wróćmy do analogii z treningiem fizycznym: Kiedy trener fizyczny wie, w jakim punkcie znajduje się sportowiec, tworzy plan, który pozwoli mu iść naprzód. To prawdopodobnie obejmuje dedykowany reżim treningowy, plan żywieniowy – wszystko dostosowane do konkretnych obszarów wzrostu, które plan jest ukierunkowany.

Podobnie trener mentalny opracuje plan poprawy wyników w oparciu o zrozumienie unikalnych uwarunkowań psychicznych sportowca.

Jeśli któraś z tych czterech elementów – sen, ćwiczenia, odżywianie, pasja – są rozregulowane, ich wyrównanie to pierwsza kolejność działań. Stamtąd kierowane są konkretne obszary do poprawy.

Jeśli sportowiec jest rozproszony przez off-the-field relacji, trener psychiczny zaproponuje taktyki w celu zwiększenia koncentracji. Jeśli dokręcić się w sytuacjach sprzężenia, trener psychiczny zapewni plan, aby pomóc im skupić się na procesie nad wynikami, co pozwala na swobodniejszą grę i większe prawdopodobieństwo wejścia do strefy.

3. Pomoże Ci przezwyciężyć Twoje bariery umysłowe

A to prowadzi nas do ostatniego etapu: taktycznego zastosowania zasad wydajności umysłowej. Aby zakończyć analogię do treningu fizycznego: To jest etap, w którym trener nadzoruje rzeczywisty trening. Dokonał oceny, zaproponował plan – teraz jest na siłowni i prowadzi Cię przez sesję.

Trening mentalny polega na tym samym. W niektórych okolicznościach może to nawet oznaczać, że trener mentalny przyjdzie na miejsce, aby przeprowadzić trening z zawodnikiem, pomagając mu wcielić w życie umiejętności mentalne, które przećwiczył w rzeczywistych sytuacjach. W przypadku spotkań wirtualnych, trener mentalny może zaoferować informacje zwrotne na temat wyników.

Kluczowe na tym etapie jest to, że plan jest realizowany w praktyce. Co ważne, taktyczne zastosowanie zasad mentalnych różni się w zależności od sportowca. Każdy jest inaczej skonstruowany – ale każdy może osiągnąć strefę.

Czy chcesz skorzystać z treningu mentalnego?

Jeśli chcesz skorzystać z treningu mentalnego, jesteś w dobrym miejscu. Sportowcy mogą stać się elitą poprzez trening mentalny. Podczas gdy szczegóły treningu mentalnego są nadal nieznane wielu sportowcom, rzeczywistość jest taka, że proces ten jest drop-dead taktyczny. Trening mentalny to nie wizyta u psychiatry – to optymalizacja twojej gry mentalnej, dzięki której możesz zdominować konkurencję.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o treningu mentalnym – lub rozpoczęciem programu treningu mentalnego – porozmawiajmy. Pomagam sportowcom na wszystkich poziomach sportowych  poprawiać wyniki poprzez trening mentalny w formie wirtualnej i osobistej.

Współpraca ze mną to

– Indywidualne podejście
– Bezpieczeństwo
– Wsparcie mentalne
– Towarzystwo

Co zyskasz?

– Pewne efekty
– Lepsze samopoczucie
– Poprawę stylu życia
– Więdzę

Znajdziesz mnie w:

Klienci

Dołącz do grona osób, którym pomogłem!

Skorzystaj z pomocy profesjonalisty. Może właśnie tego potrzebujesz?

Przewiń do góry