Trening modelujący sylwetkę

Trening modelujący sylwetkę

Czym jest trening modelujący sylwetkę?

Trening modelujący sylwetkę jest ukierunkowany jak sama nazwa wskazuje na poprawę wyglądu sylwetki. Jest to forma treningu, która ma wpłynąć pozytywnie na kształt i wielkość mięśni.

Co należy zrobić, aby poprawić swój wygląd?

Niezbędnymi elementami w pracy nad rozwojem sylwetki będą trzy rzeczy, czyli odpowiednio zaplanowany trening, zdrowe odżywianie i ogólnie rzecz biorąc zdrowy styl życia.

Największy bezpośredni wpływ na wygląd ciała będą miały ćwiczenia kształtujące mięśnie. Nie jesteśmy wstanie wpłynąć na sam wygląd mięśnia, rozmieszczenie jego przyczepów oraz kształt. Za pomocą treningu możemy sprawić, aby był większy oraz jędrny, dzięki czemu ciało będzie wyglądać atrakcyjnie. W przypadku kobiet najbardziej trzeba skupić się na ćwiczeniu mięśni pośladkowych, nóg oraz brzucha. W mniejszym stopniu będą miały tu ćwiczenia na ramiona, klatkę piersiową czy grzbietu, aczkolwiek lekko zarysowane mięśnie zawsze będą ładnie podkreślać sylwetkę.

Mężczyźni natomiast będą pracować zdecydowanie bardziej nad rozbudowaniem górnej części ciała tj klatka piersiowa, mięśnie grzbietu, ramiona oraz mięśnie brzucha. Za pomocą ćwiczeń można poszerzyć wizualnie obręcz barkową i zmniejszyć obwód w talii, co w znacznym stopniu pozytywnie wpłynie na postawę ciała.

Najlepiej sprawdzi się tutaj trening siłowy/oporowy, z ciężarem własnego ciała, kulturystyczny oraz funkcjonalny

Drugim bardzo ważnym elementem będzie odpowiednie odżywianie. O ile za pomocą ćwiczeń wpłyniemy na wygląd mięśni, tak za pomocą jedzenia możemy je odsłonić, jeśli są ukryte pod warstwą tłuszczu. Jeśli spożywamy zbyt dużą ilość kalorii to same ćwiczenia mogą nie wystarczyć!

Dlatego jeśli zależy nam na tym, aby wysmuklić ciało należy to odpowiedni program treningowy trzeba połączyć ze zdrowym i zbilansowanym jedzeniem.

Trzeci element to jest odpowiedni sen i regeneracja. Długi i głęboki sen jak badania naukowe pokazują bardzo pomaga nam skutecznie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Jeśli chodzi o ćwiczenia to zbyt duża ilość ćwiczeń również nie jest najlepszym rozwiązaniem. Po treningu zachodzą procesy regeneracyjne, kiedy to nasze mięśni uległy mikrouszkodzeniom podczas ćwiczeń. Dopiero kiedy mięśni zostaną odbudowane to zmienia się jego kształt!

Jak długo muszę poczekać na efekty?

Minimalny czas jaki trzeba poświęcić, aby poprawić wygląd sylwetki to 3 miesiące. Jednak spektakularnych efektów można gdzieś się spodziewać po roku systematycznych ćwiczeń oraz dbania o dobre odżywianie. Najważniejsza jest systematyczność, odpowiednio przygotowany plan treningowy oraz determinacja w dążeniu do założonego celu!

Zobacz również:

Trening personalny Fizjoterapeuta Trening funkcjonalny Trening siłowy Trening kulturystyczny Plany żywieniowe Trening prozdrowotny Trening dla osób starszych Trening medyczny Rehabilitacja po kontuzjach Terapia manualna Korekcja wad postawy Przygotowanie motoryczne Masaż leczniczy