Trening kulturystyczny

Czym jest trening kulturystyczny?

Trening kulturystyczny jest typem treningu, w którym najważniejszym czynnikiem jest rozwój sylwetki poprzez zwiększenie masy ciała i celowe kształtowanie mięśni.

Ta metoda jest bardzo podobna do treningu siłowego, gdyż do ćwiczeń wykorzystuje się wolne ciężary w postaci sztangi i hantli z dodatkowym obciążeniem. W odróżnieniu od treningu siłowego, w treningu kulturystycznym szczególnie zwraca się uwagę na sposób wykonywania ćwiczeń.

Najważniejszym czynnikiem, aby osiągnąć świetne rezultaty w kształtowaniu sylwetki, będą ćwiczenia o niskim lub średnim obciążeniu, ale o wysokiej ilości powtórzeń tj. pomiędzy 10 a nawet 20. Ćwiczenia są również dobierane w zależności od części ciała nad którą chcemy bardziej popracować, aby osiągnąć jak najlepszą estetykę sylwetki. W sportach sylwetkowych zwraca się ogromną uwagę na separację mięśniową oraz proporcję sylwetki, dlatego w treningu kulturystycznym stosuje się różne formy ćwiczeń, jak i przyrządów, które mają pomóc osiągnąć zamierzony efekt.

Jakie ćwiczenia są stosowane w treningu kulturystycznym?

  • ćwiczenia złożone tj. martwy ciąg, przysiady, wyciskanie na ławce leżąc
  • ćwiczenia izolowane tj uginanie przedramion na modlitewniku, rozpiętki leżąc na ławce
  • ćwiczenia na maszynach tj. ściąganie drążka z wyciągu górnego do klatki piersiowej

Stosuje się dodatkowo różnego rodzaju sposoby, aby zwiększy intensywność treningu, co przekłada się na lepsze efekty sylwetkowe np.:

  • drop-sety
  • serie łączone
  • superserie
  • serie przerywane

Za pomocą samych ćwiczeń nie jesteśmy wstanie zmienić genetycznie budowy mięśni – jest to fizycznie niemożliwe. Więc tak właściwie za pomocą takiego treningu będziemy dążyć przede wszystkim do systematycznego zwiększania masy mięśniowej oraz zachowania odpowiednich proporcji względem siebie.

Czy taki trening jest dla każdego?

Trening kulturystyczny doskonale sprawdzi się u osób w każdym wieku – najważniejsze jest tylko, aby dobrać odpowiednie ćwiczenia i obciążenia pod daną osobę.

Podsumowując – trening kulturystyczny jest najlepszą formą ćwiczeń dla wszystkich osób, które chcą w mniejszym lub większym stopniu wypracować ładną, estetyczną oraz wysportowaną sylwetkę.

Zobacz również:

Trening personalny Fizjoterapeuta Trening funkcjonalny Trening siłowy Plany żywieniowe Trening modelujący sylwetkę Trening prozdrowotny Trening dla osób starszych Trening medyczny Rehabilitacja po kontuzjach Terapia manualna Korekcja wad postawy Przygotowanie motoryczne Masaż leczniczy