Trening czyni mistrza! Jaki trening jest najlepszy?

abs, athlete, biceps-1850926.jpg

Jaki trening będzie najlepszy, żeby zbudować piękna sylwetkę oraz spalić tłuszcz?

Tak naprawdę to każdy!

Pierwsza zasada- aktywność fizyczna powinna sprawiać nam przyjemność. Zaczynajmy zatem od tych, które dają nam najwięcej radości! Jeden polubi siłownię, drugi bieganie, a trzeci pływanie. Najgorszy trening to taki, który nie został wykonany!

Im więcej ruchu w Twoim życiu tym lepiej. Jednak aktywność fizyczna powinna mieć zmienną intensywność oraz być w miarę różnorodna, jeśli mówimy o zdrowiu. Zalecane są częstsze aktywności o niskiej intensywności, takie jak długie spacery- najlepiej codzienne. Umiarkowana ilość aktywności o średniej intensywności, jak np. rower czy pływanie oraz 2-3 razy w tygodniu aktywność o wysokiej intensywności, jak na przykład siłownia, interwały, sprinty, ciężkie treningi (np.: sztuki walki). Starajmy się nie skupiać tylko na jednym rodzaju treningu, gdyż może to mieć później negatywny wpływ na naszą ogólnie pojętą sprawność.

Aktywności fizycznej, oczywiście, nie powinno być też za dużo. Regeneracja jest kluczowym elementem w treningu. Ćwicząc pokonujemy swoje granice i słabości, ale realny progres dzieje się dopiero podczas regeneracji. W naszym ciele za każdym razem pod wpływem silnego stresu zachodzi zjawisko superkompensacji, więc jeśli na treningu siłowym przetrenujemy solidnie mięśnie to po paru dniach powinno dojść do ich wzrostu- w trakcie ich regeneracji włókna mięśniowe stają się grubsze i silniejsze, co ma zapobiegać ich uszkodzeniu w przyszłości. Jest to naturalnie zachodzące zjawisko w naszym organizmie. Na regenerację wpływają pozytywnie trzy rzeczy: relaks- szczególnie aktywny tj. spacery, gdzie zwiększa się przepływ krwi, odpowiednie odżywianie oraz odpowiednio długi i głęboki sen. To podczas snu zachodzi najwięcej procesów regeneracyjnych w naszym ciele. Również w tym czasie spalamy tkankę tłuszczową! Nigdy nie jest tak, że tłuszcz redukujemy wyłącznie podczas treningu- tak właściwie to dzieje się cały czas- 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu! Trening powoduje jedynie przyspieszenie przemiany materii, a tym samym zwiększenie wydatku energetycznego.

Intensywny trening ma też jedno bardzo ważne zadanie-  powstanie tzw. długu tlenowego. Ów dług tlenowy, który generuje się podczas intensywnych ćwiczeń, takich jak sprinty, interwały czy trening siłowy, powoduje wydłużenie czasu spalania tkanki tłuszczowej nawet do 48 godzin!

Dlatego też trening pomaga nam spalać tłuszcz.

Jeśli Twoim celem jest nie tylko zrzucić wagę, ale również dobrze wyrzeźbić ciało to bieganie i dieta mogą nie wystarczyć. Odpowiednie ćwiczenia kształtujące sylwetkę spowodują, że Twoje ciało będzie wyglądać bardziej atletycznie. Podstawowe ćwiczenia z ciężarem własnego ciała lub dodatkowym- w postaci sztangi czy hantli- świetnie się do tego nadają. Łączysz w tego typu treningu dwa ważne aspekty: kształtowanie sylwetki z jednoczesnym spalaniem tkanki tłuszczowej.

Jaki więc trening powinienem wybrać? To zależy od Twoich celów. Ważne, żeby dobrać go indywidualnie. Jeśli chcesz mieć kondycję- biegaj. Jeśli zależy Ci na kształtowaniu sylwetki- trening siłowy i ciężary bardzo Ci pomogą. Jeśli chcesz po prostu poczuć się dobrze- ruszaj się dużo i korzystaj z wielu aktywności!

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, więc rób tak, żeby osiągać własne cele i czuć się dobrze ze sobą!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry