Jak ćwiczyć w domu? Top5 ćwiczeń w domu, które poprawią Twój wygląd

kettlebell, fitness, crossfit-3293475.jpg

Obecny czas kwarantanny z pewnością nie pomaga nam w utrzymaniu odpowiedniej formy fizycznej. Jednak to nie powinno być przeszkodą w drodze po lepszą sylwetkę lub zrzucenie tkanki tłuszczowej. W domu możesz ćwiczyć równie skutecznie, jak i na siłowni lub na zewnątrz. Wiadomo – nie w każdym przypadku taki trening w domu, zastąpi nam w 100% trening wykonany na siłowni lub uprawiając konkretny sport, jednak można bez problemu utrzymać obecną formę, a w pewnych przypadkach nawet ją znacznie poprawić.

Z tego też powodu postanowiłem przygotować dla Ciebie i opisać szczegółowo najlepsze 5 ćwiczeń, które możesz wykonać w swoim domowym zaciszu. Jedyne czego potrzebujesz, aby wykonać trening w domu to dwa metry kwadratowe wolnej przestrzeni, trochę wolnego czasu oraz zaangażowania.

1. Pompki

Jest to z pewnością najlepsze ćwiczenie budujące siłę ramion oraz klatki piersiowej. Nie potrzebujesz żadnego dodatkowego obciążenia i możesz je wykonać wszędzie. Podczas wykonania pompek zwróć uwagę na odpowiednią technikę. Ręce rozstawione szerzej niż barki, całe ciało jest ustawione w jednej linii, lekko napięte mięśnie brzucha. Wykonuj to ćwiczenie powoli i dokładnie.

2. Wykroki

Nogi również można skutecznie ćwiczyć w domu. Wykroki będą idealnym rozwiązaniem. Ciężar swojego ciała w zupełności wystarczy, aby skutecznie trenować dolną część ciała. Wysuń mocno nogę do przodu, przyjmij stabilną pozycję i powoli zacznij schodzić w dół do momentu, aż prawie dotkniesz kolanem nogi zakrocznej.

3. Przysiady

Przysiady będą już łatwiejszą wersją ćwiczeń na nogi. Jednak tutaj mocno trzeba skupić się na odpowiedniej technice wykonywania ćwiczeń. Nogi rozstawione trochę szerzej niż biodra, napięte lekko mięśnie brzucha, klatka piersiowa wypięta do przodu. Ruch zacznij od cofnięcia bioder do tyłu i schodzisz, tak nisko jak jesteś wstanie, utrzymując proste plecy. Doskonałe ćwiczenie, aby ukształtować mięśnie nóg oraz pośladki.

4. Deska

Myślę, że to jest jedno z najbardziej popularnych i jednocześnie skutecznych ćwiczeń na mięśnie brzucha. Dodatkowo możemy wzmocnić stabilizację centralną naszego ciała. Podeprzyj się na łokciach tak, aby znajdowały się pod Twoimi barkami. Utrzymuj całe ciało w jednej linii. Tułów nie powinien być ustawiony ani za nisko, ani za wysoko. Wytrzymaj w tej pozycji od 30 do 60 sekund i powtórz w 3 seriach.

4. DeadBug

W treningu w domu warto uwzględnić również to ćwiczenie. Idealnie się sprawdzi dla osób, które mają problemy z utrzymaniem poprawnej pozycji tułowia na co dzień. Właśnie z tego powodu możesz cierpieć na ból dolnego odcinka kręgosłupa.

Połóż się na plecach, nogi uniesione do góry i ugięte w kolanach. Ręce wyprostowane i skierowanie do góry. Utrzymuj odcinek lędźwiowy przyparty do podłogi. Następnie naprzemienne wyprostuj lewą rękę i prawą nogę jednocześnie. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń.

Jestem przekonany, że tak ułożony trening w domu bez sprzętu da Ci bardzo dobre rezultaty! Jak w każdym treningu ważne, jest to aby wykonywać ćwiczenie sumiennie i dokładnie.

Nagrałem również film w którym pokazuje jak wszystkie te ćwiczenia wykonywać poprawnie. Zapraszam Cię do obejrzenia filmu!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry